Kontaktdaten
Zoekbegrippen
Educatie Duurzaam Eco Vriendelijk Verantwoord Origineel Divers Wenskaarten Met Een Boodschap Schrijfwaren Met Een Boodschap Cadeauartikelen Met Een Boodschap Mooi Mens, Floris, Ecobos, De Wenskaart, Ecozz, Amnesty International Floris Ecobos De Wenskaart Ecozz Wenskaarten,böken, Schrijfwaren, Cd`s, Verpakkingsmateriaal En Cadeauartikelen Böken Schrijfwaren Cd's Verpakkingsmateriaal Cadeauartikelen Verkoop Tijdschriften Cadeaus Verkopers Postkaarten
Openingstijden
Bedrijfsomschrijving
Wij zijn een groothandel in educatieve (kinder)boeken, eco vriendelijke puzzels en spellen, verantwoorde kookboeken, cadeauartikelen, papierwaren en wenskaarten die samengesteld zijn met veel aandacht voor originaliteit, duurzaamheid en diversiteit.
Wij hebben onder meer producten van de merken Floris ( welbekend van de wenskaarten op gerecycled papier), Mooi Mens, Ecozz, Amnesty International en Ecobos in portefeuille.
In onze showroom bij Fair Plaza te Culemborg treft u al onze producten aan. Uiteraard kunt u als retailer ook via onze webshop bestellen.
Wij leveren alleen rechtstreeks aan retailers.
Oprichting
In 1977 is het bedrijf Floris Kringloop Schrijfwaren, het huidige Bondgenoot en Partners, opgericht. In september 1977 werd begonnen met de uitgave van een kruidenposter. Een jaar later werden voor het eerst kringloop kaarten en postpapier verzonden aan particulieren. Het postorderbedrijf liep op rolletjes vooral omdat de Libelle veel aandacht aan het bedrijf schonk.
Bondgenoot en partners
Het bedrijf begon steed meer milieuvriendelijke papierwaren te verkopen. Voornamelijk wenskaarten en briefpapier op basis van 100% recycled papier. Zelfs de gebruikte inkt is milieuvriendelijk. We gebruiken namelijk alleen inkten op plantaardige oliebasis, met als bijkomend voordeel dat het papier hierdoor ook geschikt is voor gebruik bij laserprinters en kopieerapparaten.Vanaf het moment dat Libelle er aandacht aan besteedde, stroomden de orders binnen en nam de omzet een vlucht. Wereldwinkels, natuurwinkels, kantoorboekhandels, en cadeau boutique’s zijn onze belangrijkste klanten.
Het bedrijf koos er bewust voor om niet bij de grote winkelketens in het schap te liggen. De stelling was ;“Onze producten worden gekocht door mensen die bewust bezig zijn. Dat is toch een wat ander publiek”.
Bovendien moeten onze producten iets exclusiefs houden. Dat kan niet als ze op elke straathoek te koop zijn.